top of page

פטריות צדף ( אויסטר ) זהובות - גידול וסגולות

עודכן: 14 בינו׳


פטריות הצדף (אויסטר ) הזהובות או בשמן הלטיני pleurotus citrinopileatus נפוצות בקרב מגדלי פטריות מתחילים מכיוון שהן קלות לגידול, בריאות וטעימות מאוד. בנוסף, הצבע המיוחד שלהן בגווני ורוד צהוב - זהוב הוא מחזה מרשים.





תיאור כללי:

פטריות הצדף ( אויסטר ) הזהובות הן פטריות יחסית נפוצות בטבע באזור צפון אמריקה. ידועות בטעמן ומרקמן המעודן ביחס לפטריות צדף אחרות. כמו שאר פטריות הצדף גם הן מכילות ערכים תזונתיים רבים. הן תומכות במערכת החיסון ועשירות בחלבון וויטמינים כגון ניאצין, ויטמין D בטא-גלוקנים וברזל.

פטריות הצדף ( אויסטר ) הזהובות מעודנות מאוד במרקמן ואף נשברות בקלות, הן צומחות במקבצים של פטריות, ראשית הן מתחילות ככדור פטריה וממנו יצאו ראשי סיכה בצבע זהוב חזק ועם הגדילה הגוון שלהן הופך יותר צהבהב.




גידול - דגירה עד "הפרחה"

פטריות הצדף ( אויסטר ) הזהובות הן פטריות חזקות , הנסיון שלנו לימד אותנו שהן יסתדרו נהדר על רוב מתכוני האגר, ועם זאת אנו מעדיפים לגדל אותן על מצע אגר מיי בישול שיפון.

הן אוהבות במיוחד מזרע חיטה ושיפון אך יסתדרו נהדר גם על מזרעים אחרים.

מצע אידיאלי לפטריות הצדף הזהובות הוא מצע קש מפוסטר , אף שהן יסתדרו מעולה על מצע של עץ (מעוקר) ובטבע בעיקר ימצאו על גזעים של עץ מת , אין צורך להתאמץ ולהוציא כסף מיותר כי הן גודלות נהדר על מצע קש מפוסטר.

פטריות הצדף ( אויסטר ) הזהובות הן כל כך חזקות שהן יאכלו ויעכלו המון חומרים כמו נייר עיתון, קפה משומש, גזם, עשבים יבשים ועוד. תהליך אכלוס מצע לוקח 10-21 לערך, תלוי כמות המזרע ביחס למצע.

פטריות הצדף הזהובות הינם פטריות קיץ שמקורם בצפון אמריקה, הן דוגרות גם בטמפרטורות גבוהות יחסית.



טכניקות לגידול:

אפשר לגדל פטריות צדף זהובות במגוון דרכים, דלאים עם חורים, שקיות מצע, צנצנות, מיכלים שקופים ואף גידול חיצוני במיטות גידול.




תנאי גידול ותהליך "ההפרחה" :

תחילה הן בוקעות ככדור קטן וממנו יגדל מקבץ זהוב של פטריות, בבגרותן יקבלו גוון צהבהב יותר. אוהבות תחלופת אויר גבוהה, כשהן גדלות בסביבת co2 גבוהה, רגל הפטריה תתארך והכובע ישאר קטן, בתחלופת אויר נכונה רגל הפטריה תישאר קטנה והכובע יגדל.

הטמפרטורה האידיאלית לפריחה היא 22-30 מעלות ו90%-85% לחות,

אולם הן ידועות כפטריות אגרסיביות שיכולת לגדול גם מעבר לתנאי הגידול שלהן.






בישול ושימוש:

הפיטריה מוכנה לשימוש מיד לאחר הקטיף, כשהיא בשיא טריותה, מומלץ לטגן/ לבשל לפני השימוש למרות שיש שאוהבים לאכול פטריות צדף צעירות (פטריות בייבי) טריות ללא בישול או טיגון.

רצוי להשתמש בכובע הפטריה ולחתוך את מירב הרגל כדי לקבל מרקם עדין יותר בצדף הזהוב.

על מנת לשמור את הפטריות במקרר, מומלץ לשים אותן בשקית נייר/קופסת פלסטיק (ואת הפטריות לעטוף בנייר סופג) . אפשר גם לייבש את הפטריות ולשמור לשימוש עתידי לבישול או כתוסף תזונה.

פטריות הצדף הזהובות מעולות להקפצה על מחבת כתחליף טבעוני לשוורמה. הן מתאימות מעולה במגוון מנות.



רוצים לגדל פטריות צדף ( אויסטר ) זהובות ?

ערכות הגידול שלנו יוציאו פטריות תוך ימים ספורים, הן קלות לשימוש ומתאימות לכל המשפחה.








3,422 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page