top of page

פטריות רעמת האריה - תנאי גידול וסגולות

עודכן: 29 בינו׳

רעמת האריה או בשמה הלטיני hericium, היא לא פטריה רגילה בעלת רגל וכובע אלא כולה נראית כמו כדורי שלג משוננים, ספוגיים אך קשיחים, המדמים במקצת רעמה של אריה או קיפוד ( וכך קיבלו את שמותיהם - hercium בלטינית זה קיפוד, ו lions mane באנגלית זה רעמת אריה ).


תיאור כללי:


פטריות רעמת האריה ידועות בסגולותיהן הרפואיות הרבות ובמרקמן וערכן הקולינרי.

בטבע, פטריות רעמת האריה מצויות בצפון אמריקה, אירופה ואסיה, הן גדלות מתוך עצים קשיחים מתים או חיים וימצאו במיוחד על עצים ממשפחת האלונים. פטריות רעמת האריה מוכרות במיוחד כתוסף תזונה שתומך בפעילות עיכול בריאה, במערכת העצבים, בזכרון ועוד.



גידול - דגירה עד "הפרחה"


פטריות רעמת האריה דוגרות על אגר במורה מעניינת המדמה "קרחון" , בגדילה על צלחת פטרי, במרכז הצלחת יהיה כמו גבהה קטנה של תפטיר ובקצוות הצלחת התפטיר יהיה יותר עדין ואף לא נראה, אנו משתמשים באגר מבוסס מיי שיפון / מיי תירס לרעמת האריה.

הן אוהבות במיוחד מזרע ושיפון אך יסתדרו גם על מזרעים אחרים כמו חיטה ודוחן .


מצע אידיאלי לפטריות רעמת האריה זה מצע מבוסס עץ אלון ומתוסף בסובין ושברי תירס ביחס של 80/20, את המצע יש "להרטיב" לסביב 62-63% לחות ולעקר ב15 PSI לשעתיים.


האכלוס יחסית מהיר ולעיתים פטריות רעמת האריה יחלו להוציא גופי פרי מהמזרע/המצע לפני סיום הדגירה. טמפרטורת הדגירה אידיאלית בין 24-27 מעלות.



תנאי גידול ותהליך "ההפרחה" :


תחילה הן בוקעות ככדורית קשיחה מזכירה מיני כרובית, עם הזמן הפטריה תמשיך לגדול עד שתגיע לגודלה המירבי ואז תתחיל להאריך את ה"שיניים" מהם בסופו של דבר הן יפילו נבגים. כשהפטריה מסיימת את הגדילה ומתחילה לפתח שיניים אפשר להתחיל לחשוב על קטיף, אם נקטוף מוקדם יותר הפטריה תהיה מעודנת יותר ומרקמה קשיח יותר, ואם נקטוף שהשיניים התארכו, המרקם יהיה ספוגי ואוורירי יותר והטעם מודגש יותר . פטריות רעמת האריה אוהבות תחלופת אויר גבוהה. פטריות רעמת האריה צפויות לתת 2 ייבולים גדולים יחסית ואחרי זה יכולה להמשיך להוציא אך מומלץ להעביר לפינה בגינה/בקומפוסט.

הטמפרטורה האידיאלית לפריחה היא 15-21 מעלות 95%-85% לחות, ועם זאת ישנם זני רעמת האריה שיותר עמידים לחום ואפשר לגדל אותם גם עד סביב 28 מעלות.



בישול ושימוש:


פטריות רעמת האריה בעלות מרקם מאוד ייחודי, בשרני אך אוורירי, ועם אגוזי נעים. מומלץ לפרוס אותה (לא דק מידי אך לא עבה) ולהכין ממנה שניצל / סטייק.

עדיף לאכול פטריות רעמת האריה מיד אחרי הקטיף כדי להנות מהטריות והצבע הלבן פנינה שלה, ועם זאת אפשר לשים אותן במקרר למספר ימים בודדים בשקית נייר או עטוף ניילון עם חורי נשימה. אפשר גם לייבש את הפטריות ולשמור לשימוש עתידי לבישול או כתוסף תזונה.








ערכים תזונתיים וסגולות רפואיות:

פטריית רעמת האריה עשירה בשמנים בריאים, סיבים תזונתיים, בטה גלוקנים, ויטמינים מקבוצת B, סידן, נחושת, ברזל, אשלגן וסלניום.

פטריות רעמת האריה תורמת לבריאות מערכת העצבים שלנו ומחזקת את הפעילות הקוגניטיבית במח, מייעלת את תהליכי הריכוז והזיכרון, מקלה תחושות לחץ וחרדה ומסייעת לשמירה על רוגע.

כמו כן פטריות רעמת האריה ידועות כמסייעות לפעילות עיכול בריאה.



19,827 צפיות0 תגובות
bottom of page