top of page
תמונת הסופר/תמייסיליום מיקולוגיה

הוראות הפעלה לערכת גידול של פטריות רעמת האריה

עודכן: 14 בינו׳


הוראות ושלבי הגידול :

שלב ראשון – יש לפתוח את הערכה ולהוציא את השפריצר ולפתוח את החזית במקום המסומן, ואז בעזרת סכין חדה או מספריים יש לחתוך X בשקית שעוטפת את מצע הגידול.


שלב שני - יש למלא את השפריצר המצורף במים מהברז ולרסס מים לכיוון ערכת הגידול ממרחק של כ 15 סמ או לכיוון פנים אוהל הלחות ( הסבר לגבי אוהל לחות בהמשך המדריך).

יש לחזור על פעולת ריסוס המים לפחות פעמים ביום על מנת לתגבר את הלחות בסביבה. פטריות רעמת האריה זקוקות 85-95 אחוזי לחות כדי לגדול בצורה מוצלחת. במקומות יבשים ובבתים ממוזגים רצוי לרסס יותר כדי להמנע מיובש במצע הגידול.


שלב שני (ב) - מתי להשתמש באוהל לחות ? אם אתם מגדלים את ערכת הגידול של פטריות רעמת האריה בסביבה עם אחוזי לחות נמוכים אנחנו ממליצים לגדל את ערכת הגידול בסביבה ששומרת על תנאי הגידול קצת יותר ולא באוויר הפתוח. שימוש באוהל לחות/חממית. אוהל הלחות צריך להיות גדול לפחות פי 3 בנפח האוויר מנפח ערכת הגידול וצריך שיהיה בו כ 2-4 חורי אוורור בקוטר של כ 2-3 ס"מ כדי לאפשר תחלופת אוויר מתאימה.

אפשר להשמיש שקית שקופה גדולה/חממית/ארגז שקוף עם חורים כדי לייצר אוהל לחות.


שלב שלישי - לאחר מספר ימים יחלו להופיע פטריות ראשונות בצורת כדורים קטנים ולבנים וקשיחים שימשיכו ויגדלו, יש להמשיך לרסס מים כרגיל(יש להמנע מריסוס ישיר על הפטריה ולהקפיד לרסס רק את פנים השקית) , כעבור

מספר ימים הפטריות יגיעו לגודלן המלא.





שלב רביעי - נדע שהפטריות הגיעו לגודלן המלא כשאר המרקם נהיה רך יותר וה"שיניים" טיפה מתארכות ומתחילות ליפול כנטיפים קטנים. אפשר לקטוף את הפטריות גם מוקדם יותר וטעמן יהיה עדין יותר. יש להקפיד לקטוף בזמן או לפניו מכיוון שפטריות "זקנות" מאבדות את טעמן ומרקמן המבוקש. את הקטיף נעשה עם סכין חדה קרוב לבסיס הפטריה או ידנית על ידי סיבוב ומשיכה עדינים.


שלב חמישי - לאחר הקטיף הראשון יש לרסס את פנים השקית כרגיל, לפחות פעמיים ביום כמו בהתחלה עד ליציאת מחזור שני של פטריות.


שלב שישי – המצע יכול להוציא מחזור פריחה שלישי במידה והתנאים היו טובים מספיק לאורך הגידול והמצע גידול לא התייבש מידי. יש להמשיך לרסס כרגיל ולחכות בסבלנות לפטריות נוספות.


אפשר לוותר על שלב זה ולעבור ישר לשלב הסופי.


לבסוף: אחרי שמצע הגידול שלנו נתן את עיקר פירותיו, הוא הפך לדשן מעולה לצמחים, אפשר להטמין את גוש המצע בגינה/לייבש ולפורר אותו בתערובת גידול צמחים או להעביר אותו לקומפוסט.


עוד לא ניסית לגדל פטריות רעמת האריה ?


אחרי הקטיף - בישול עם רעמת האריה:

מתכון לדוגמה :

שניצל רעמת האריה

מצרכים:

פטריות רעמת האריה טריות

2 ביצים – תחליף ביצע טבעוני

פירורי לחם

לימון








יש לחתוך את הפטריות הגדולות לפרוסות של כסנטימטר.

את הפטריות הקטנות אפשר להשאיר שלמות.

לטרוף את הביצים בקערה ולהכין פירורי לחם לציפוי על צלחת ליד.

לטבול את הפטריות אחת אחת בביצה ולכסות בפירורי לחם.

לחמם שמן במחבת ולטגן על חום בינוני עד הזהבה משני הצדדים.

להגיש עם חצי לימון.





על מנת לשמור את הפטריות במקרר, מומלץ לשים אותן בשקית נייר/קופסת פלסטיק (ואת הפטריות לעטוף בנייר סופג) . אפשר גם לייבש את הפטריות ולשמור לשימוש עתידי לבישול או כתוסף תזונה.






5,719 צפיות0 תגובות

Kommentare


Die Kommentarfunktion wurde abgeschaltet.
bottom of page