top of page

מדריך הפעלה לערכה לגידול פטריות קורדיספס

פטריות קורדיספס מיליטאריס הם פטריות שגדלות קצת שונה משאר הפטריות בערכות הגידול שלנו.


פטריות קורדיספס מיליטאריס הם פטריות מיוחדות והן גדלות אחרת משאר הפטריות בערכות הגידול שלנו.

בטבע פטריות קורדיספס מיליטאריס גדלות כפטרייה טפילית על חרקים שונים, אנחנו החלטנו לגדל על מצע גידול עשוי אורז מלא, חלבונים, שמרים, סוכרים ומינרלים שונים.

ערכת הגידול מגיעה בקופסא אטומה ובתוכה מצע מפוסטר ומאוכלס שעבר אינקובציה חלקית ודורש המשך דגירה. חשוב מאד שהערכה תשאר אטומה לא תעבור טלטול מיותר עד לסוף התהליך. יש לשמור על טמפרטורה יציבה 17-23 מעלות ותאורה חזקה (לד או פלורסנט) במשך יותר מ12 שעות

לערכת הגידול ייקח בערך 35-45 ימים עד שיגיע יום הקטיף. הפטריות מוכנות לקטיף כאשר אפשר להתחיל לראות נקבוביות (קונידיות) יוצאות מהחלק העליון של הפטריות , לא מאוחר מידי כי הן יתחילו להוציא נבגים וילבינו.

בשלב הזה נוציא את מצע הגידול מהקופסה ונקטוף בזהירות את הפטריות על ידי תפיסת בסיס הפטריות ומשיכה / סיבוב קל כדי לנתק אותו ממצע הגידול. את המצע שנשאר אפשר להחזיר לקופסה, להוסיף מעט התזות מים ולהמשיך לגדל מחזור קטן נוסף. לבסוף אפשר לזרוק את מצע הגידול לגינה, לקומפוסטר או אפילו להאכיל תרנגולים וחיות משק.

את הפטריות אפשר לשמור במקרר זמן מה מכיוון שפטריות קורדיספס מיליטאריס מכילות חומרים אנטיבקטריאלים ולכן לא מזדהמות ונרקבות בקלות. עם זאת מומלץ ביותר להשתמש בהן בעודן טריות.

מתאימות מאוד להקפצה קלה ושילוב במגוון מנות שונות בשביל המרקם הבשרני הטעם האגוזי המעודן ובשביל הצבע הייחודי שמעטר את המנה הסופית.


עוד לא התנסתם בגידול קורדיספס ? לחצו כאן להזמנת ערכה ביתית לגידול קורדיספס

1,518 צפיות0 תגובות
bottom of page